2013. november 21., csütörtök

Egy város entrópiája – Julia Stoschek Collection

"Európa egyik legnagyobb kortárs videóművészeti gyűjteménye a Műcsarnokban!
Égő múzeum, fejjel lefelé lebegő panda a stadion fölött, egy bogárhátú sziszifuszi küzdelme Mexikóban, harci klubok összecsapása egy szentpétervári lakótelepen Koudlam zenéjére – közel 500 percnyi kortárs videóművészet a Műcsarnok kiállítóterében. A Julia Stoschek Collection pénteken nyíló nagyszabású kiállítása alkalmából Budapestre látogat a nemzetközi gyűjtemény alapító tulajdonosa, JULIA STOSCHEK is.
Vasárnap délután a Műcsarnok kurátorai, KÉSZMAN JÓZSEF és RÓZSÁS LÍVIA tartanak nyitó tárlatvezetést.

2013. november 22., péntek 19 óra
Egy város entrópiája – Julia Stoschek Collection
Kiállításmegnyitó
Kiállítótér

Francis Alÿs ǀ Lonnie van Brummelen ǀ Cao Fei ǀ Cyprien Gaillard ǀ Klara Lidén ǀ Heen Marten ǀ Gordon Matta-Clark ǀ Robert Smithson ǀ Clemens von Wedemeyer ǀ Andro Wekua ǀ Tobias Zielony

Köszöntőt mond: Készman József, a Műcsarnok vezető kurátora
Megnyitja:           Julia Stoschek, a Julia Stoschek Collection alapító tulajdonosa
                          Pásztor Erika Katalina médiaművész, az epiteszforum.hu főszerkesztője
                          Szolnoki József dokumentumfilmes, médiaművész

Az urbánus térnek, az emberi beavatkozás nyomán létrejövő környezetnek, a városnak mint rendszernek is meghatározható a rendezetlenségi foka, az entrópiája. Az entrópia foka akkor magas, ha a rendszerben zavart keltő események történnek, míg ha kiszámítható a történtek menete, akkor alacsonyabb entrópiáról beszélünk.

A 2007 óta nyilvános düsseldorfi Julia Stoschek Collection olyan nemzetközi, kortárs képzőművészeti magángyűjtemény, amely leginkább az időalapú médiumokra fókuszál. A gyűjteményből minden évben új válogatás látható a düsseldorfi kiállítótérben, illetve külső helyszíneken.  

A Műcsarnok legújabb kiállítása Julia Stoschek Collection olyan világhírű művészeinek munkáiból válogat, akik a várost, az épített környezetet, valamint az egyén és a társadalom gyakran konfliktusos, ellentmondásokkal vagy feszültségekkel teli viszonyát vizsgálják, elsősorban videókon keresztül. A tárlaton részt vevő 11 művész 26 munkája több nemzedék látás- és megközelítésmódjáról tanúskodik, a fiatal svédországi Klara Lidentől egészen Robert Smithson 1970-ben készült alkotásáig.

A kiálítási koncepció a Julia Stoschek Collection es a Műcsarnok szakmai stábjának közös munkája.

A kiállítás 2014. fenruár 23-ig látható. A megváltott belépőjegyek kétszeri belépésre jogosítanak.

2013. november 24., vasárnap 15 óra
Nyitó tárlatvezetés
Az Egy város entrópiája – Julia Stoschek Collection című kiállításon
Kiállítótér

Tárlatvezetők: Készman József és Rózsás Lívia"

Julia Stoschek Collection: FRAGILE from Institut für Kunstdokumentation on Vimeo.

Mit dem Titel Number Two: Fragile präsentiert die Julia Stoschek Collection die zweite Ausstellung aus dem privaten Sammlungsbestand von Julia Stoschek.

Hauptthema der Ausstellung ist der Aspekt der Körperlichkeit in Video, Installation und Fotokunst, mit der vor allem Künstler der Body-Art und Performance Kunst seit den 60/70er Jahren experimentieren.
Selbstinszenierung, Schmerz, Transformation, Körperhaftigkeit im Sinne einer Plastizität, die als reale, äußere Form erfahrbar wird, aber auch Zerbrechlichkeit im buchstäblichen Sinne sind wesentliche Schwerpunkte, die in der Auswahl der 54 Arbeiten beleuchtet werden sollen. Die insgesamt 30 Künstler können dabei innerhalb der Ausstellung auch als Einzelpositionen wahrgenommen werden, da zumeist mehrere Arbeiten eines Künstlers vorgestellt werden.
---
The second exhibition of works from the Julia Stoschek Collection bears the title “Number Two: Fragile”.

The exhibition focuses on corporeality in videos, installations and photography, an aspect of art that has been explored intensively since the 1960s and 70s, in particular within the genres of Body Art and Performance.

The 54 works in the show were selected to shed light on the themes of self-dramatisation, pain, transformation, physicality in the sense of a plasticity that can be experienced as a real, external phenomenon, and also fragility in a literal way. Although the exhibition is unified by these overarching themes, it also allows viewers to discern the positions of the individual artists, since most of them are represented by several pieces.

ein Film von Ralph Goertz
Institut für Kunstdokumentation und Szenografie
© Ralph Goertz/IKS/Julia Stoschek
www.iks-medienarchiv.de
www.julia-stoschek-collection.net


Nincsenek megjegyzések: