2018. január 17., szerda

Döme Barbara: A kertészfiú és a kötött sapkás Jézus

"Jézuskám, taníts vízen járást, abból tuti meggazdagodsz, és nem kell tovább hallgatnunk a siránkozásodat, mondja Hófehérke, majd felhajtja a lejárt szavatosságú Hubertust. Szólj, ha beindítod a bizniszt, beiratkozom hozzád, hátha hasznát veszem a vízen járásnak, amikor azok a perverz törpék kergetnek a tóparton. Ilyen nincs is a mesédben, röhög a füves cigit szívó Miki egér, majd azt magyarázza, Jézus milyen jól hozza a szegény figurát ahhoz képest, hogy milliomos, mint itt mindenki. 
Hajnali három óra. Beöltözős szilveszteri buli. Részeg vendégek. Nem akarnak elmenni, parádéznak az idétlen jelmezükben, jól érzik magukat, pedig szándékosan szar piát tettem eléjük. Bözsike maradékát.
A féltestvérem, Bözsike hat hónapja meghalt. Az olcsontemetunk.com oldalról rendeltem egy leárazott, szépséghibás urnát, amihez az akció keretében egy ingyen terítőcskét adtak, hogy lefedhessem a ravatalt. Tök jól jártam, bár a terítőre semmi szükségem nem volt, az urnát Bözsikével együtt a Dunába dobtam. Búcsúztatót nem rendeztem, ellenben szétküldtem egy szórólapot: „Megrendülve tudatom, hogy szeretett testvérem eltávozott, kérésére halálából nem csinálunk nagy felhajtást, se búcsúztató, se tor.” Olcsó papír, olcsó nyomda, a gond letudva. 
Bözsike élete utolsó tíz évében alkoholista lett, bár ezt tagadta. Mégsem a mája vitte el: félrenyelt egy korty vizet, megfulladt. Mivel én vagyok az egyetlen vérrokona, a budai villáját és a barátait én örököltem, így kerültem a házába, s ezzel együtt e díszes társaságba. Azt, hogy Bözsike elszegényedett, rajtam kívül senki nem sejtette. A piáról még a nélkülözés idején sem tudott lemondani, bár halála előtt már csak a legolcsóbb, legócskább italokra futotta neki. Azokból szépen bespájzolt, akciósan vette, nagy tételben. Azonban nem jutott végére a felhalmozott alkoholnak, mert előbb utolérte a vég. A házban megtaláltam az alkoholraktárt, s bár először ki akartam hajítani az összes silány piát, később jobb ötletem támadt. Szilveszteri bulit rendezek Bözsike maradékából a gazdag, sznob barátainak, ismerkedem, hátha felszedek egy milliomost, aki elvesz és eltart.
A decembert azzal töltöttem, hogy beszerezzek valami olcsó, de hatékony bódítószert, amivel rövid úton a hetedik mennyországba juttathatom a beöltözős szilveszterre meghívott gazdagokat. Abban bíztam, bedrogozva senkinek nem tűnik fel sem a szar pia, sem a szándékom. Az egész környéket meginvitáltam, sokan eljöttek. Kíváncsiak voltak Bözsike messziről érkezett, dúsgazdag féltestvérére. Senki nem tudta, milyen csóró vagyok. 
Itt van ma este az a jó testű fiú is, akit hónapok óta figyelek. A szomszéd villában lakik, mindig meztelenül úszik a kerti medencében. Nem tudom, miből él, állandóan otthon van. Jóképű és gazdag, ez kell nekem! A bulira szexi kertészfiúnak öltözött. Olyan ez, mint valami szappanopera: én és a kertészfiú… Csak ez a sok hülye mesefigura meg a siránkozó Jézus és bandája zavar be kicsit a képbe. Úgy látom, most végre szabad a pálya, a kertészfiú egyedül ül a kanapén. Odatipegek. Ja, még nem mondtam, Szűz Máriának öltöztem. Hát itt a háziasszony, mondja, amikor melléülök. Egész este erre a pillanatra vártam. Én is, motyogom, meg arra, hogy kinyíljon végre a pénztárcád. Szexi kertészfiú. Milyen jó ötlet a személyzet bőrébe bújni, suttogom a fülébe, majd kezébe nyomok egy pohár ecstasyval felturbózott Hubertust. Magamnak is töltök, koccintunk. 
Közben Jézus óbégat, fáj a feje, kiújult a migrénje. Pinokkió azt javasolja, keressen egy meleg sapkát, tegye a fejére, neki az mindig beválik migrén ellen. Nem hazudok, nézd csak az orrom, nem nőtt meg! Röhög. A többiek is hahotáznak. 
Épp a lényegre térnék a szexi kertészfiúnál, amikor Jézus elkiabálja magát: Felelsz, vagy mersz! Nem értem, mit akar, de már mondja is: Gyertek játszani! Letelepszünk a földre, én a kertészfiú mellé, Hófehérke Hamupipőkét taszigálja, nehogy elfoglalja kiszemelt helyét a kertészfiú másik oldalán. A körben ül Malacka, Óz, a nagy varázsló, Júdás, egy miniruhás lány, akire A4-es papírt tűztek a felirattal: Columbo felesége, egy hosszú szakálas, fekete palástos alak, akiNostradamusnak vallja magát, egy kurva, aki a mellette ülő Orléans-i Szűztől óvszert kunyerál, valamint Piroska és a farkas egy személyben. A játékmester szerepét a kötött sapkás Jézus vállalja magára. A középre lerakott, régimódi körtepálinkás üveget, amelyben egy összeaszalódott körte árválkodik, először Columbo felesége pörgeti meg. Az üveg szájaNostradamusra mutat. Te jós vagy, vagy mi a fene, hát mondj el egy hatalmas titkot! Ez könnyű, röhög Nostradamus, valaki a körből csaló, a rendőrség is köröziNa persze, vihogunk, ma éjjel meg eljön a világvége. Az is igaz, válaszolja a jós. Ezen még jobban röhögünk. Alakul a buli, mondja Jézus, és körbekínálja a romlott, droggal feljavított Hubertust. Nostradamus is pörget, Júdástól kérdez. Elárulod a legféltettebb titkodat? Tudom, kiről beszéltél, hogy ki a csaló, válaszol Júdás. Egyre gyanúsabban méregetjük egymást, s bár ez csak játék, mintha mindenki kezdené komolyan venni. Júdás Óztól kérdezi, megvolt-e neki Dorothy? Többször is, vihog Óz, sőt csináltuk hármasban is a bádogemberrelAkkor nálad biztos van gumi, megdobhatnál vele, mert ez a hülye picsa nem akar adni, mondja Columbo felesége az Orléans-i Szűzre mutogatva. Kacagunk, aztán Óz pörget, megint Júdásnál áll meg az üveg szája.Felelsz, vagy mersz?nevet a nagy varázsló.Mondd meg, hogy ki a csaló köztünk, vagy csókolj szájon valakit! Végre történik valami ebben a dög unalmas buliban, mondja Jézus.Inkább merekfeleli Júdás. Feláll, a kertészfiúhoz lép, és szenvedélyesen megcsókolja.Ti melegek vagytok?, kérdezi a kötött sapkás Jézus, miközben mindenki dermedten ül.Dehogy azok, ez csak színjáték, szól közbe Nostradamus.A kertészfiú a csaló, őt körözi a rendőrség! Gazdag nőket foszt ki, tuti, hogy ma este is ebben mesterkedik. Ti sem vagytok jobbak, üvölt a kertészfiú,mind hazudtok, abból vannak millióitok, hogy másokat becsaptok, ha lehetne, megölnétek egymást pár forintért! Hagyjátok abba, visít Hamupipőke,nekem nem kell a pénzetek, szexelni akarok, aki megtalálja a fél cipőmet, hazavihet! Igaza vanmondja a kurva, mind szexeljünk, csak előtte égessük meg az Orléans-i Szüzet, és vegyük el tőle az óvszert!
Idióták, mondom, takarodjon mindenki a házamból! Meg sem mozdulnak, üvöltenek. Malacka a falhoz vágja a teli piásüvegeket. Mit csinálsz, te állat, kiabálom, tönkreteszed a testvérem hagyatékét! Húzzatok el, ordítom, hogy nyílna meg alattatok a föld! Jézus rám néz, majd azt mondja:Ahogy parancsolod!
Nézem, ahogy a padló kettéválik, Columbo miniruhás felesége spárgázik a rés felett, majd eltűnik benne, Hófehérke mentené Malackát, de az magával rántja a lyukba. A Szűz a menekülő kertészfiú lábába próbál kapaszkodni, de mindkettőjüket elnyeli a repedés. Az ablakon berepül egy kövér angyal. Közelebb ér, Bözsike az. Mosolyog, megfogja a kötött sapkás Jézus kezét, és a magasba emeli. A szekrény tetejére ülnek, húszezreseket szórnak a vendégekre, közben papírtrombitát fújnak és röhögnek. A bankók lassan maguk alá temetnek mindent a szobában."

Nincsenek megjegyzések: