2012. május 18., péntek

Nyugalom, béke, szeretet - Madredeus az I. ZSÖK-ön

Először Teve barátomnál hallottam egy válogatás lemezüket, amit azonnal elrekviráltam tőle. Az igazi találkozás egy felújítás alatt álló kastély fotózása közben történt. Miközben vártam, hogy a lemenő nap sugarai a megfelelő szögben világítsák meg az Eszterházy címert, bedugtam a fülembe a Madredeust és felhagytam a várakozást eltöltendő motívumkereséssel. Csak álltam lenyűgözve és könnyező szemmel néztem az őspark fái között lassan eltűnő Napba. Tiszta lélekkel és szívvel kaptam el a megfelelő pillanatot, amikor a dombormű legplasztikusabban törte meg a fal síkját.
Élőben a Szigeten találkoztunk először. Fellépésünk volt, nem volt nálam alkalmas fényképezőgép, így csak az emlék maradt. A nagy forgatagban, pörgésben-nyüzsgésben kicsit elveszett a zenekar nyugalma... a többi színpadról áthallatszó zene megzavarta a Madredeus csendjeit. Azért aki elég közel állt a színpadhoz, az kicsit élvezhette a nyugalom tengerét...
Mikor megtudtam, hogy az I. Zsolnay Fesztivál vendégei lesznek, örültem, hogy végre méltó körülmények között láthatom őket. Nem csak hangmestert, hanem világítás tervezőt is hoztak magukkal, aki a lehetőségeket kihasználva lassan hömpölygő fényváltásokkal támasztotta alá az éteri muzsika hangulatát. Fotók csak az első rész alatt készültek, mert az egyik műélvezőt kicsit zavarta a munkálkodás és ez ésszerű kompromisszumnak tűnt. Utána az egyik szemem sírt, a másik nevetett. Nevetett, mert hátradőlve, kényelmesen adhattam át magam a zene és látvány élvezetének és sírt, mert a legszebb képek akkor készülhettek volna... A lelkemben azért elkészültek. Kár, hogy a technika még nem tart ott, hogy ezeket is mutatni tudjam!...
(Simarafoto)


Madredeus from simarafoto on Vimeo.

Nincsenek megjegyzések: