2010. október 23., szombat

Janis…………….

Lennon halála előtt kellett volna, de nem vagyok kalendáriumból…

Egy szép este eszméltem, mikor épp Joplint hallgattam, hogy nála is valami kerek évforduló van (lehet, szégyen, hogy nem villant be azonnal, de esetében a dátumok valahogy kiestek a (köz)tudatból.)
Aztán gyorsan rákerestem a neten, mert ő fontos.
Október 4-én volt, hogy 40 éve halt meg, 28 éves korában….
Először szerintem már a halála után találkoztam vele, épphogy elkezdtem a középiskolát és egy vegygépes diszkóban egyszercsak meghallottam a Cry babyt…
Melyik tizenéves lánynak ne lenne akkor épp aktuális szerelme, vagy épp szerelmi bánata??
Így a Cry baby abban a pillanatban ütött, de úgy, hogy az állandó TOP-listámba került és úgy gondolom, már ott is marad..
Az idő tájt nem volt még YouTube, hogy rávessem magam, miket is csinált még ez a fantasztikus nő, de elkezdtem hajtani a dalait, albumait…
Aztán, persze, én is megnéztem a Woodstock-ot és mindennek végére elkötelezett Joplin-fan lettem..
És sajnáltam is, mint általában sokszor, hogy csak a „kis” és nem a „nagy”- generáció gyermeke vagyok!
Mikor felhajtottam minden számát, már tudtam, életművet hallok, soha, de soha már nem egészül ki új dalokkal, nem követ majd divatirányt, nem befolyásolja már a korszellem, örök és maradandó, mint egy kőbe vésett alkotás, nincs folytatója….
És elvitt belőlem egy „Piece of my heart”-ot….”Maybe”…
De ha itt a „Summertime”, felragyogtatja az emberek lelkét! :)

Én megálltam egy néma főhajtásra s a YouTube-on a Janis-számoknál újra pereg a számláló……

(S0phia)

Nincsenek megjegyzések: