2010. október 20., szerda

Gerendás-lemezbemutató….

Eddig Gandalf volt a „rossz zsaru”, xénia nagyon tárgyilagos, s tényszerű, én a „jó zsaru”…
Szerepcsere, Gandalf!
Nem szeretek „rossz zsaru” lenni, de hát… kényszerítő körülmények…
S ezek a körülmények azok a dalok, amiket Gerendás Péter bemutatott, szám szerint 11.
(Ő mondta, én nem tudok, s nem is akartam számolni!)
Az előadó kultúrált volt, kedves, az átvezető szövegei nagyon bensőségesek s őszinték, de ez a tényeken nem sokat változtatott. Ami nincs, azt nehéz fokozni, 0 szorozva akármivel, csak 0.
Barátja (jól elfelejtettem a nevét, de nagy arc, biztos, nagyon egyedi, de nem jött le se róla, se belőle) kedves és egyszerű verseire írt zenét…
A szöveg – s ismétlem magam, de ez esetben nem létezik szinonima- kedves, egyszerű, semmi érzelmi hullámzás, semmi igazi nagy szenvedély, sem így, sem úgy, olyan nagyon-el-akarom-mondani,-de-nagyon-keveset-éreztem-én-e-világ-hatalmas-érzelmi-életéből stílusban….
Ami egyáltalán nem baj, nagyon jó, ha vannak kiegyensúlyozott emberek, nem kell poklot-felleget megjárni, de akkor nem kell tán verset sem írni, hanem, mondjuk, pl. szakácskönyvet…, útleírást? Lenne még ötletem, de hagyjuk…
De ez még mindig jobb volt, mint a zene, a dalokat majdnem nem tudtam megkülönböztetni, csak a gyér taps választotta el, mikor kezdődött egy új szám…..
Szóval az a szó, hogy egysíkú, szelíd kifejezés ….
Lehet, a szöveg váltotta ki?:)))
(ha én tudnék dalt szerezni, hát belőlem ja!)
Az egész estét az mentette meg –számomra legalábbis, hogy ne lógó orral távozzam, meg ahogy láttam, a bemutató alatt szórványosan tapsoló s a végére bemelegedő közönség reakcióin is – hogy utána Gerendás Peti elővette a régi, nagyon jó számait, s így mégiscsak valami…
(Ha ez lesz december első vasárnapján a Bem Rak(Rock)parton is, akkor nagyon ne menjetek oda!:) )

(S0phia)

1 megjegyzés:

xénia írta...

Eleve szar koncertre normális ember nem pazarolja az idejét. Hogy tényleg nagyon tárgyilagos legyek.