2016. június 24., péntek

A szerelem elmélete - nemzetközi hírű magyar alkotók értelmezésében

Dansor - Theory of Love klipje első alkalommal az Ibiza Global TV-n került bemutatásra Jose Maria Ramon felkonferálásával, majd a STENK is bemutatta az anyagot. Maga az album a Beatport Breaks megjelenések között első helyen szerepelt, 14. helyet ért el elektronika és 18. helyet a deep house kategóriákban. A DJ Mag UK 'not so formulaic'-nek es 'timeless hit'-nek nevezte a reviewban es ezen kivul John Digweed es a BBC Radio is jatszott róla, első élő előadásra az Amsterdam Dance Eventen került sor 2015-ben.
‘Theory Of Love’ Album link: https://lnk.to/IwP7E

A sokoldalú, magyar származású, de jelenleg holland illetőségű DJ-producer, a független Comport Records feje, Dansor - polgári nevén Kulcsár Anett - a kilencvenes évek óta foglalkozik kísérleti elektronikus zenével, és mára a nemzetközi underground technozene meghatározó alakjává vált. Dansor a klipszemle után felkereste Rumexet - azaz Fazakas Fannit -, majd találkozásukkal három hónapos kreatív munka vette kezdetét, melynek eredményeként megszületett a Theory of Love című dalhoz készített különleges vízió.  

// Tabusított szerelem - a kocepcióról

A rendezőt a dalszöveg és saját, agykutatással kapcsolatos tanulmányai inspirálták arra, hogy merőben új módon közelítsen meg egy már rengetegszer feldolgozott témát: a szerelmet. A klip a társadalmunkra leginkább jellemző szerelemmel kapcsolatos kliséket dolgozza fel, ugyanakkor több tabunak számító téma felfedésére is vállalkozik. 
“Pont a forgatást megelőző hónapokban került a kezembe Dick Swaab Az agyunk mi vagyunk című könyve, valamint akkor láttam Helen Fisher Brain in Love című TED-es előadását is. Ezek motiváltak, hogy kutatni kezdjem a párválasztásunk okait, valamint azt, hogy mit is nevezünk szerelemnek. A száraz tudományos tények mellett meglepő esettanulmányokra is rábukkantam olyan emberekről, akik tárgyakba, épületekbe, esetenként felfújható gumiállatokba szerelmesek teljes szívből... Úgy gondoltam, érdemes volna ezeket a tabunak számító jelenségeket feldolgozni, pláne hogy lényegében a dal is erről szól: If love is a desire, then I don’t want to know.
Emellett az olyan társadalmunkban létrejövő szerelmi csapdákat is sorra vettem, amelyek legjellemzőbbek a korosztályomra.” -- mesélte a koncepcióról a rendező.

// Friss alkotók - új videoklipes kollektíva születik

A stáb két napon át minimális költségvetésből forgatta le a klipet baráti összefogás és rengeteg szívesség igénybevételével. A forgatásra a dalban közreműködő Ayden Vice is Budapestre látogatott.
A rendező, Fazakas Fanni aka Rumex, aki a 2015-ös Klipszemlén elnyerte a legjobb rendezés díját Summer Syndrome című saját számához készített szürreális klipjével, most először dolgozott együtt a kétszeres aranyszemdíjas, Kreatív Kraft Awards bronzdíjas operatőrrel, Szőke Dániellel, akinek rengeteg videoklip kötődik már a nevéhez - többek közt olyan előadókkal dolgozottt, mint a The Dillinger Escape Plan, a Zola JesusByealex, The Biebers, Péterfy Bori vagy a Mius, de emelett számos kisjátékfilmet készített, és a Napozz holddal című koncertfilmet is ő fényképezte.
A kreatív csapatot Hadházi Miklós vágó és utómunka producer tette teljessé, akinek a szokásosnak mondható reklám-videoklip tengelyen túl kisjátékfilmek és egyedi interaktív anyagok sorakoznak a repertoárjában, ezenkívül több egészestés film utómunkájában is részt vett különböző posztokon. A tavalyi Klipszemlén két projekttel is shortlistre került: a Mary Popkids Nightdrive-jáért vágóként, az NB 220 BPM felett című klipjének pedig a koncepciójáért, rendezőként jelölték. Szőke Danival együtt a HAVAANSØ fedőnevű kreatív kollektíva tagja.

presskit
Klipszemle “legjobb rendezés” díját nyerte el tavaly Summer Syndrome c saját számához készített szürreális klipjével. Azóta több különböző filmes produkcióban és fesztiválon vett részt ahol lehetősége nyílt saját egyedi audiovizuális formanyelvének interakcióval történő kibontakoztatására. Imént érkezett vissza a MusicTechFest Berlini esemény sorozatáról ahol Victoria Modesta modell és pop énekesnek készített videoklipes anyagot valamint hozzájárult egy teljesen posztmodern interaktív show elkészítéséhez is.

// Producer és a dal szerzője - Kulcsár Anett aka Dansor

presskit

Based in Haarlem, Dansor is fast becoming one of the Netherland’s most auspicious exports. A multifaceted DJ, producer, live act and visual designer, Hungarian-born Anett Kulcsar has released on Tulipa, Nervous as well as her own established Comport Records imprint. She’s also the former winner of Pete Tong’s Bedroom Bedlam and Dave Clarke’s ADE Demolition panel - whilst more recently she performed her album live alongside jazz musicians at ADE. Her debut long player is a true testament to her versatility as a producer with every track offering different aesthetics.


// Operatőr -  Szőke Dániel 

Kétszeres aranyszemdíjas, kreatív kraft awards bronz díjas, amelyeket az Aranyéletcímű hbo sorozat külön forgatott előzeteseiért és a Záridő című kisjátékfilmért kapott, rengeteg videoklip, köztük több külföldi együttes: The dillinger escape plan, Zola jesus, , illetve a világhírű boggie parfüm című klipjének, és a kispálfilm illetve byalex, the biebers, Péterfy Bori and Love Band, Mius és Erik sumo klipeknek és az egyedi könyvklip, a wonderland wdyrws-nek is az operatőre. az elmúlt 8 hónapban nagyon aktív volt: 5 kisjátékfilmet is készített, köztük Reich Dániel - Záridő és Szabó Szonja - Partizánok c. kisjátékfilmjét is.

Szőke Dániel director of photography

// Vágó és utómunka producer -  Hadházi Miklós

A talán szokásosnak mondható reklám-videoklip tengelyen túl kisjátékfilmek és egyedi interaktív anyagok sorakoznak a repertoárjában, ezenkívül több egész estés film utómunkájában is részt vett egyéb posztokon. A tavalyi Klipszemlén két projekttel is shortlistre került: a Mary Popkids Nightdrive-jáért vágóként, NB 220 BPM felett című klipjének pedig a koncepciójáért, rendezőként jelölték. Danival együtt a HAVAANSØfedőnevű kreatív kollektíva tagja.

Hadházi Miklós
vágó // kreatív

Nincsenek megjegyzések: