Napok óta nincs gáz. (Tehát gáz van, babám!) Keresem a Mi szolgáltatónk, a Nemzeti Közművek oldalán a hibabejelentést. A chatbot a legközelebbi iroda címét (telefonszámát nem!) adja meg. A központi telefonra minden szolgáltatóhoz van szám, de csak munkanapokon, munkaidőben lehet hívni (kivétel gázszivárgás). Szombat van, akkor hétfőig villanyrezsó (még jó, hogy maradt az átkosból egy orosz Mecsta). Hétfőn reggel telefon. A hibabejelentést fogadó kisasszony kedvesen közli, hogy mivel nem a nevemen van a gáz bejelentve, ezért meghatalmazás nélkül semmi információt nem tud adni, ügyet sem intézhetek. Kérdezem, a hibabejelentés milyen ügyintézés? Csak általános információt tud adni, hogy nem ezt a számot kell hívni, lediktálja. (a Mi Közművünk hibabejeblentője ad egy másik számot, ahol a hibát be lehet jelenteni. Mindezt percdíjas telefonon, kedves kioktatással múlatva az időt...)
Hívom a megadott számot, ami a szemét, mocskos multinál csörög ki, amitől Mi megvettük a gáz üzletágat. A kedves hölgy közli, a hibabejelentés sajnos egy másik számon van, de ne aggódjak, mert az ingyenes. (Két percdíjas hívás a Mi Szolgáltatónk jóvoltából és egy ingyenes a mocskos, szemét, hasznot kilapátoló multi jóvoltából.)
Az új (ingyenes) számon gond nélkül átkapcsolnak a szerelőkhöz, ahol egy barátságos hang elmagyarázza, hogyan oldjam meg a problémát (ha nem sikerűl, jönnek). Két perc alatt minden rendbe jön.
Két nap várakozásba, 20 perc fizetős telefonálásba és 2 perc hozzáértő segítségre volt szükség, hogy a probléma megoldódjon. Nem csak papíron van bürokrácia!
Nemzeti intézményeink kicsit sárgák, kicsit savanyúak, de a mieink! Hajrá Magyarország! Hajrá NER!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése