2010. december 16., csütörtök

Üdítő koktél: Kubalibre

Üdítő meglepetés volt számomra a még sosem hallott-látott Kubalibre koncert. (Lehet, kicsit le vagyok maradva.) Szimpatikus fiatalok szimpatikusan (örömmel) zenéltek. Megvolt bennük a hobby-zenekarok amatőr bája. (Én ezt dicséretnek mondom!!!) A magyar alternatív hagyományokat követik - pontosabban annak egy szeletét -, ami előnyük is, meg hátrányuk is. Előny, hogy nem a magyar kereskedelmi rádiók beszűkült bugyuta kínálatát harsogják, hátrány, hogy ezt a Lovasi fémjelezte vonalat már sokan lovagolják, így bármi ügyesek is, legjobb esetben is csak kullogni tudnak a többivel. A szövegekben már megmutatkozó saját hangot hiányolom a zenében, pontosabban annak nagyobb arányát. Hallom, hogy ott bujkál, türelemmel és kitartással (na meg tehetséggel) elő lehet csalogatni.
Merjünk mások lenni!
Szóval: a Lumnicernővérekre üdítően hatott ez a koktél…


Kubalibre from simarafoto on Vimeo.

8 megjegyzés:

Éjszakai Repülés írta...

szerintem gáz ez a bejegyzés, szerintem az se lenne gáz, ha Lovasi imitátorok lennének, ha egyszerűen jó a zenéjük... amúgy meg mellesleg nem is értem, a dalszöveg szerintem itt líraibb, a Lovasinál absztraktabb, a két zene általában meg tök más hangvételű (nem tudom most megfogalmazni... belebuktam...:)) de ez nem kritika egyik előadónak sem, meg teljesen szubjektív... szerintem egyéniség a Kubalibre, hiába írják, hogy nem az, biztos szar lehet ez Pécsen, hogy tömegskatulyázzzák a hasonlókat, mer sok a valamennyire hasonló zenész... inkább szerintem azokból a zenekritikusokból van kevés, akik nem begyepesedettek...

Gandalf írta...

Dicsérni jöttem, nem temetni...
Ha szerinted gáz, hát gáz...A zenéjük jó, de sokszor hasonlít ami nem baj, de minél többször, annál inkább, szerintem. Jók, de még több van bennük. Ha mindenki megelégedne azzal ami van, még mindig kőbaltával vernénk agyon egymást...:) A szövegek jók, de a Baszódj meg-et nem nevezném éppen lírainak... Persze ízlések és kotonok különbözők...:)
Még jó, hogy mi is különbözők vagyunk!

anna írta...

nekem tetszett:)jó volt nézni, hogy örömmel és szívvel zenélnek....:)) van még idejük a csiszolódásra....

Névtelen írta...

Régóta szerettem volna eljutni egy Kuba Libre koncertre, hogy végre élőben is halljam őket, de olyan volt, mintha ők is unnák. Vagy csak én láttam így?

Gandalf írta...

amikor mi voltunk, nem unták az biztos

jimlemon írta...

bár már feloszlottunk, köszönjük a videót, köszönjük a képeket, amik a legjobban sikerült képek közé tartoznak a zenekarról.

üdv

Éjszakai Repülés írta...

á én is túl kritikus voltam, alapból szimpatikus nekem az író... maga a cikk, ami nem tetszett csak. igazából talán át is érzem azt, amit Gandalf közöl, hogy egyéniségebb zenék kellenének ma inkább a fiataloknak /személy szerint csak a konkrét magyar sémák ellen vaygok/, gyakorlatilag csak emiatt képtelen is voltam vagy egy évig kl-t hallgatni... amikor írtam a választ annyira valószinű nem kedveltem még igazán a zenekart(mostanában éreztem rá) viszont rosszul jött le, hogy egy bandánál, ahol tényleg kialakulhatnak dolgok és amiben benne vannak a lehetőségek, gáncsoskodnak részletkérdéseken... szerintem pl. nincs epigon szaga a dolognak egyeltalán pl...

jimlemon írta...

valoban igaz, hogy nem szuletnek, nem termelodnek ki igazan uj dolgok. az informacios tarsadalomban viszont ezer erdkes fuzio szuletik es ezerfele darabolodik fel a figyelem is. a technika adta lehetosegek miatt viszont millioszor tobb uj dolog szuletik, amde igazan eroteljes karmikus szemely nem bukant fel Kardos Horvath Janos ota. De elotte is a Berczesi Robi volt kb 5-6 evvel. most mar azert itt az ideje, hogy valaki megmutassa magat :)