2010. december 22., szerda

Pro és kontra - Magashegyi Underground

Régóta vártam a Magashegyi Underground Est Cafe- beli koncertjére. Aztán részemről a csalódás.....
Lumnicer nővérem mondta, csak bátran írjam meg a kritikát, de úgy gondolom ha megírom erről a véleményem megint csak jön egy ”kappbe” üzenet......mert valakit mindig sért az, ha nem egyezik egy vélemény az övével....
Szóval nekem nem teccik ha egy nő totál leural egy zenekart . Nem mondom van egyéni stílusa, ereje és hosszú karja, ami adottságot jól ki is tud használni, de nem láttam a zenélés örömét a zenekar többi tagján. Úgy jött le nekem (legalábbis), mintha nehézlégzés lenne a zenélés. Persze az is lehet, hogy rossz helyen álltam, vagy csak ilyen napom volt. Ennek ellenére kedvencemnek megmaradt a Szívtakarítás.
Amúgy meg Lumnicer nővérem majd elmeséli, hogy neki miért teccet nagyon is a Magashegyi Undergroundnd……..
(xénia)

Na, most vagyok bajban… Igaz, a koncert közben mondogattam, hogy majd jól megírom miért tetszik, de ez elmaradt és már nem igazán emlékszem mikre gondoltam akkor, csak az maradt meg, hogy jó volt. Azért összeszedem magam és megpróbálom megfejteni, mi volt Xénia nővérem baja.
Talán a különbség, ami a lemez és a koncert között van. Nővérem még nem látta élőben, így csak a rádió és lemez kicsit kiherélt dinamikájú felvételeit szerethette (dob és basszus végig a háttérben motoz), most meglepte a ritmusszekció dübörgése és kicsit tuc-tuc diszkós volta. Ő inkább a rafináltabb, tört ritmusokat kedveli… A koncerten kevésbé jelenik meg a felvételek nőies lágysága. Ő nem azt kapta amit várt, ellentétben velem, aki már tudtam, hogy dögösebb lesz a buli. Aztán pár perccel a Kubalibre felszabadult muzsikálása után néha tényleg kicsit morcnak és kedvetlennek tűntek a zenészek… Bíborka a hosszu karjaival tényleg uralta a színpadot, rajta kívűl nem nagyon lehetett másra figyelni, Ő maga a MU.
Hogy nekem miért tetszett? Amiért legelőször is, amikor láttam őket: sodró lendület, azonnal felismerhető egyéni hangvétel, a szövegek mindig szólnak valamiről és az „uralkodó” Bíborka bolondos, kicsit álnaív, teátrális „őrültsége”. A zene „csajosságával” megvallom néha nem tudok mit kezdeni, de a koncerteken eltűnik belőlem ez a zavar és együtt örülök a többiekkel.
(Gandalf)


Magashegyi Underground from simarafoto on Vimeo.

5 megjegyzés:

pro/fi írta...

http://www.mr2.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=9409&Itemid=67

olvasd el ezt az interjút :)

Névtelen írta...

Örvendek ennek az írásotoknak, kritikátoknak...
Először én is felvételről hallottam őket, és nagyon tetszettek. Aztán eljutottam egy koncertre, majd még egyre. Jók voltak. A Bíborka hosszú karjai nekem is feltűntek (namégjóhogy), meg a furcsa éneklős pózok, de eddig nem zavart. Most, hogy így mondod, Xénia, lehet, hogy kicsit tényleg túlságosan betölti a színpadot. Ennek ellenére sosem éreztem, hogy az énekesnő elnyomná a többieket. Arra is kell godolnunk, hogy ő egy karakteres, erélyi lány, aki néhány éve becsöppent egy teljesen idegen környezetbe, Budapestre. És hozott magával valamit. Ezt összekeverte a kaukázusos fiúk stílusával, ötleteivel, és kijött valami nagyon egyedi, jellegzetes, izgalmas dolog.
A hosszú karokra visszatérve, szerintem nem olyan vészesek, merthogy "a zenét hallgatni kell, nem nézni" (egyik zenetanárnőm mondta). És a bulik is mindigmásak, izgalmasak, talán pont arra jók, hogy kicsit eldobjad az agyad. A picit bohó, kacskaringós szövegeik szerintem olyanok, mintha a zenét szolgálnák, nem pedig fordítva.
Szerintem a dolog nem vészes, mert jó bulikat csinálnak, és nem hódolnak be a médiának, mégis van közönségük.
Köszönöm, hogy foglalkoztok ilyesmikkel.
Fanni...
(ne haragudjatok, egy picit nehezen tudtam rendszerezni a sok gondolatomat) :)

Gandalf írta...

A fő, hogy elmondtad! :))

Névtelen írta...

mert minden jó, ha a vége jó... vagy valami ilyesmi jutna eszembe róluk. =D hogy miért azt talán magam sem tudom.
S bár tény és való elsőre kicsit kaparja a torkot, ki ne szeretné, ha valami kiszakítja egy kicsit a kommerszből. Benne van a lendület, ami rávesz, hogy ugráljak és örüljek annak, hogy ott lehetek az első sorban, de akár a tizenharmadikban is. Bíborka stílusa fókuszálja az ember figyelmét, de egyedi és illik hozzá.
Az, hogy valakinek nem tetszik egy koncert? Sebaj... lesz másik. :D Aki akarja át tudja adni magát a zenének. De nem akarásnak nyögés a vége.

Névtelen írta...

Hát sessionzenészek általában unatkoznak...ez nem meglepő. ha uncsi disco pop zene 2 akkordos... amúgy meg élőben is ugyanolyan rossz mint lemezről...uncsi