2011. november 27., vasárnap

Slam Poetry

"Kedves Nővérek!
(mintha apácáknak írnék)

Kövér András vagyok kultúrateremtés, és időszerű eszközökkel való életben tartás céljával csinálom, amit csinálok. Slam Poetry-nek hívják, félúton helyezkedik el a költészet és az előadó művészet között. Néhányan összemossák a hip-hop-pal, amelyre a magam rockerségével cáfolatot szolgáltatok.
Művészetnek nem nevezem, ez nem az én dolgom, ha értékesnek találjátok örülök, ha megosztjátok a lumincernővérek blog olvasóival...
...üdv,
Kövér András - Kövi"
(egy levélből)



Az itt látható felvételt 2011 szeptember 14-én forgattuk le forgatókönyv, és technikai háttér nélkül, totális DIY attitűddel. A klip költségvetése nulla forint lenne, ha eltekintünk Csuminéni péksüteményeitől, a Kispénzgézának adott pár száz forinttól, illetve a vacsorától és limonádétól, amire Éront, az operatőrt meghívtam, mert egyébként pénzt nem kért érte.
A felvétel során végig dacoltunk a technikával, a mikroport nem mindig továbbította a hangot, és néha torzította, emiatt helyenként újra felvettük azt, ez hallatszik is.
Ha valaki úgy gondolja, hogy az ennyire jó szövegek magasabb költségvetésű klipeket érdemelnek, adjon rá lóvét!
Eredeti szöveg: http://apavilagit.blog.hu/2011/09/09/pecs_az_pecs
Köszönet Éronnak, Rockfaternak, Csuminéninek és Kispénzgézának. Bőrgyulát hívtam, de nem jött el, mert műbőr.

"Ez a blogoldalam, ahol a szövegek elérhetőek:
http://apavilagit.blog.hu/ "

Kifacsart

2011.11.18. 09:01

Népet a hatalomnak! A jövő véget ért! Világ proletárjai szóródjatok szét, mindenki zavarjon el innen még egy embert, aki önmagáért lesz az egy, és senki se lesz érte, aztán négy év múlva meglátjuk, hogy jobban él-e. Magyarra magyar talp tapos, részeg legyél, vagy másnapos, ezt a kettőt választhatod, az aranyhalat fáraszthatod, és ha véletlenül kifogod, aztán naivan visszadobod, a három kívánság elúszik, olyankor már baszhatod! A jó időhöz, munka kell, helló-halló, az odasújtó vasökölnek inkább meló való. Három gyerek, három szoba, nincs ki mind a négy kerék, otthon néhány éhes száj vár, jóból ennyi épp elég. Mindegy ki az elsőszülött, egy gyerek egy bendő, egyben lemegy minden falat, ebbe’ mind egyenlő.
Valaki meg kitalálja azt, hogy ő az állam, majd négy év után fenyeget, hogy: „özönvíz utánam!” Lássuk csak, mit nemzett a magyar kívánat, reményre nő a kereslet, de csökken a kínálat. Kívánjuk a cenzúra szabadságát, a sajtó eltörlését? Mint a gittet rágjuk át azt a három T-t: a LiberTÉT, ÉgaliTÉT, FraterniTÉT! Sötét a kedvem, hogyha kicsi a tét. Kivétel szabályoz erőt, sok disznó sok ludat legyőz, te addig hurrogjál le mindent, itt nem rendszer a tetszik, én se véletlenül vagyok eddig-eddig-eddig! Jedik vallják biztosok előtt magukat népnek, egy vezér, egy birodalomvág vissza majd végleg. Ne szeretkezz háborúban, de légy mindig résen, a barátaim ellensége nekem is ellenségem! A részvétel nem fontos, hogyha győz az ember, de a legyőzöttek jajgatása minden tapsot elnyel. Néma cinkosokból vétkes válik egyszer, ilyen múzsák között hallgatás a fegyver!  

Komment: Eredetileg nem ezt a verset terveztem megírni. Váncsodi József újdonsült barátommal tízszavast akartunk kanyarítani egy borivós estére olyan módszerrel, hogy mindketten kértük facebook-os ismerőseinket, hogy dobáljanak a perselybe szavakat egyenként, majd ezekből tettük össze a kétszer öt, azaz tíz alapszót, amelyeknek szerepelniük kell. Nagyjából megírtam a verset, de nem voltam igazán elégedett, úgyhogy csaltam és meghagytam az első mondatot, annak mentén elindultam és ez lett az eredmény. Vacsesz tartotta magát a megállapodáshoz, és jó verset írt, ezért ha verseny lett volna, a tízszavast ő nyeri. 
Gondolom, nem kell sokáig magyaráznom, hogy mi a koncepciója az én szövegemnek, és miért ez a címe. Az ókortól napjainkig köztudatban ragad, milliószor ellőtt, mára teljesen kiüresedett szállóigék, jelmondatok sora jelenik meg, amelyeket megcsavartam, ezzel is szemléltetve a politikából való teljes kiábrándultságot, ami ma Magyarországon nem csak rám jellemző, gondolom. Mivel elég ritmusos lett, be fog kerülni a slam-repertoárba és élőben is hallható lesz, amíg csak meg nem unom.


Nincsenek megjegyzések: