2020. március 31., kedd

Számodra hely

"Mohácsi János
Kedves Mindenki,
március 21-én kaptam egy Radnóti-díjat. Ahogy Kocsis Pál-nak mondtam, semmi az egész, mint az angol gyep, az ember hatvan évig antirasszista, aztán dőlnek a díjak...
Ennek fényében azt gondoltam, közzéteszem egy, a témába vágó előadásunkat, az Örkény Színházban készült 2014-ben, a címe pedig "e föld befogad, avagy Számodra hely", és az 1941-es kamenyec-podolszkiji idegenrendészeti huncutságok kapcsán és okán készült,
http://www.degob.hu/index.php?showarticle=19
A felvétel egykamerás, elszánt néző kell hozzá, elvileg viszont van hozzá angol felirat, legalábbis töltöttem fel hozzá, de nem tudtam ellenőrizni...
Premier a megfelelő helyen, ma este 19 órakor:
https://youtu.be/W5DBP5ekoGs"

Az Örkény Színház (Budapest) elődása, 2014.

Kovács Márton – Mohácsi testvérek:

e föld befogad
avagy
SZÁMODRA HELY

Szereplők:

Bíró Kriszta
Debreczeny Csaba
Dóra Béla e.h.
Epres Attila
Gálffi László
Gyabronka József m.v.
Kerekes Éva
Kerekes Viktória
Kocsis Pál m.v.
Pálya Pompónia – Lénárdt Laura e.h.
Némedi Árpád m.v.
Novkov Máté e.h.
Patkós Márton e.h.
Takács Nóra Diána
Vajda Milán
Varga Lili e.h.
Znamenák István

zenekar:
Kovács Márton, Zságer - Varga Ákos, Rozs Tamás,
Gyulai Csaba, Szabó Zoltán


díszlet:
Khell Zsolt – Kovács Nóra Patrícia
vetítés: Karcis Gábor, Juhász András
jelmez: Remete Kriszta
koreográfia: Kovács Márton
súgó: Horváth Éva
ügyelő: Sós Eszter
asszisztens: Tóth Péter

Rendező: Mohácsi János

A feliratot Mohácsi István fordította és Mohácsi Frigyes készítette.


A XIX. század vége óta egy ország, konkrétan ez itt, a miénk, időnként levedli magáról népessége egy részét. Ha nem kapnak észbe, és nem menekülnek el idejében, akkor hazájuk akár meg is öli őket.
1941-ben népirtás történt. Négy-öt hét alatt több, mint húszezer zsidót hajszoltak a ha­lálba. Magyarok. Nem németek, magyarok.
Nem ők: mi. Olyan emberek, mint te meg én. Mint te, aki ezt ol­vasod, vagy mint én, aki ezt írom. Mint mi, akik megcsináltuk ezt az előadást, meg ti, akik nézitek.
Azért csináltuk ezt az előadást, hogy emlékezzünk erre a huszonvalahányezerre, és velük együtt kicsit a többire is. Mert ha nem emlékezünk rájuk, ha tagadjuk azt, hogy a bes­tia bennünk van, bennem, aki írom, benned, aki olvasod, ben­nünk, akik csináltuk és bennetek, akik nézitek, akkor nem fog­juk felismerni a fenevadat, amikor ébredezik, és akkor mindez bármikor újra megtörténhet. De ha elismerjük a létezését, ak­kor egyszer szembe is tudunk nézni vele.
És talán le is tudjuk győzni.


Bemutató: 2014. október 3.
Utolsó előadás: 2016. április 16.

Nincsenek megjegyzések: