2019. február 19., kedd

Szeretettel meghívjuk Önt...

...Bódis Kriszta és a Van Helyed! Programban résztvevő fiatalok költészeti estjére, amely egyúttal a Van helyed munkáját hivatott támogatni.

Helyszín: Három Holló (Erzsébet híd, pesti hídfő)  2019. február 21-e, csütörtök este 18 órától.

"Szeretettel várunk minden érdeklődőt, a Van Helyed Alapítvány növendékeit támogatókat, aktív és leendő önkénteseket Bódis Kriszta szerzői estjére, amelyet ez alkalommal is a Van Helyed Alapítvány növendékeinek a támogatására szervezünk

Az esten Bódis költői munkásságával foglalkozunk. A szerző írói és dokumentumfilmes alkotó tevékenysége - ezek között a költői is - számos ponton összekapcsolódik a Van Helyed fejlődésével, alkotásközpontú szemléletével, programjával.

Moderátor: Karafiáth Orsolya

A versekből a szerzőn kívül felolvas:
Penny Éva (VHS+)
Vetítés:
A Bódis által vezetett Hétesi Filmes Csoport Valovi rap című klipje (A filmes csoport munkájában közreműködött: Süveg Márk, Závada Péter, Szabó Stein Imre, Muhi Klára)
Van Helyed Irodalmi Műhely felolvasói:
Galambica Péter, Váradi Áron, Kala Noémi, Penny Éva, Váradi Tamara, Macsinga Géza

“Első (és utolsó) verseskötetem a JAK kiadásában jelent meg Mind csak idegenyebb úgy címmel. (…) Verseket mindig írtam. Villamoson, metrón, éjjel vagy főzés közben. Letettem róla, hogy több kötetem legyen, ahhoz jobban kellett volna menedzselni magam, és több párhuzamos életre vagy személyzetre lett volna szükség. De a verseimre olyan, ma már jól ismert és népszerű író, költő, irodalmár kortársaim figyeltek fel, mint Karafiáth Orsolya, aki az első könyvheti riportomat készítette, vagy Kiss Noémi, aki értő kritikát írt Meg kell tanulni azt a sávot címmel, Tóth Krisztina, akivel Lator László szemináriumára jártunk, vagy Erdős Virág, akivel sokszor olvastunk fel közösen, és jeleztünk vissza egymásnak. Egy versciklusomról hosszabban leveleztünk Rakovszky Zsuzsával, sokat segített értő olvasata abban, hogy megerősítést nyerjek, és egy versem kapcsán barátkoztam össze Szabó Magdával, meg a már igen idős Faludy Györggyel is, akivel együtt szerepeltem egy felolvasóest sorozaton. Több városban is felléptünk, és Faludy minden alkalommal dicsérőleg külön felhívta a közönség figyelmét verseim szexuális töltetére, amitől frászt kaptam, nem győztem elég feminista riposzttal reagálni. Miközben szenvedélyesen magyaráztam, a felolvasó asztalnál elszundított az öreg.” (Bódis Kriszta)

Az esten ismét szó lesz a Van Helyed Rendszer építéséről, a Van Helyed aktuális tevékenységeiről; felolvasnak a Van Helyed Stúdió+ növendékei, akik Bódis Kriszta Irodalmi Műhelyébe járnak.

Örömmel fogadjuk adományaikat és önkéntesek jelentkezését is!"









Nincsenek megjegyzések: