2018. április 4., szerda

Folyamatosan fejlődök - interjú Tommy Katonával

 "Tommy Katona, azaz ifj. Katona Tamás nyolc évesen kezdett gitározni tanulni, sokan jogosan csodagyerekként tekintettek rá. A harmincas éveiben járó muzsikus jelenleg Texasban él, de néhány nap múlva hazalátogat, hogy Budapesten a Gary Moore Emlékesten lépjen fel.

Már több mint tíz éve Texasban élsz, zenélsz. Mennyire találtad meg a számításodat?
Szerencsére megtaláltam, amire igazából eleinte nem is számítottam. Annak idején csak remélni tudtam, hogy valamit tudok majd kezdeni azzal, amit elkezdtem. Rengeteg türelem, kitartás és támogatás kellett, meg persze a gyakorlás és a tapasztalatok. Én nagyon hittem ebben, mázlista vagyok, hogy jól alakultak a dolgaim. Az, hogy mellettem van a feleségem, aki magyar és magyarul is szeret, a legtöbbet segít nekem lelkileg. Enélkül nem működne.

Meg tudsz élni csak a zenélésből?
Hála istennek, igen. Sok év kellett hozzá, hogy ez önállóan sikerüljön, de szerencsés helyzetben vagyok, mert a zenekarom is folyamatosan fejlődik, megyünk előre, rengeteg koncertem van. Emellett a gitároktatásom is sokat tökéletesedett az elmúlt évek során. Rengeteget tanultam és tanulok ebből, nagyon sokat fejleszt emberileg és persze zeneileg is.

Korábban a Hamiltone gitárcég reklámembere voltál. Létezik még ez a kapcsolat?
Igen, jóban vagyunk, bár mostanság más hangszereken játszom legtöbbször, persze időnként előveszem a Hamiltone gitárt.

Jelenlegi zenekarod a Texas Flood. Csak példaképed, Stevie Ray Vaughan számait játsszátok?
Nem, most már sokkal több rétegű a banda. Évekig játszottuk ugyanazokat a számokat, nem keveset, rengeteg munka van benne. Ezeket bármikor elővehetjük, ha arról van szó, viszont rengeteg új anyagon dolgoztunk, meg dolgozunk a mai napig. Kell a változatosság, így frissebben tudunk zenélni és mindig 100%-on tudunk teljesíteni. Sok más blues feldolgozást is játszunk, illetve jó néhány saját szerzemény is született az elmúlt években. Sokféle zenét hallgatok és táplálkozom belőle folyamatosan.

Mennyire keresett a zenekar? Csak Texasban vannak fellépéseitek?
Nagyon sokat zenélünk, átlag évi százhatvan vagy több koncert van. Sokfele hívnak, főleg Texasban, de már évek óta utazunk a környező államokba, illetve a keleti-partra is. Tavaly első alkalommal meginvitáltak Mexikóba egy pihenő központba. Csodálatos élmény volt! A hosszú távú tervem és álmom is egyben, hogy elhozzam a bandát Európába. Ezen még dolgozunk, de jók a reményeink, hogy sikerülhet.

A napokban hazalátogatsz, hogy a Gary Moore Emlékesten lépj fel. Mit jelent számodra Gary zenéje?
Nagyon hasonló érzést kelt bennem, mint Stevie zenéje. Imádom! Tele van érzelemmel, szívvel, fájdalommal, emellett nagyon virtuóz. Rengeteget hallgatom, mert sokoldalú, nagyon inspiráló és újabbnál újabb dolgokat tanulok meg emiatt, ettől pedig fejlődök folyamatosan, ami nekem rendkívül fontos. Nagyon várom már a koncertet, nagyon megtisztelő számomra, hogy ott lehetek ezen, és egy újabb oldalammal állhatok elő az otthoni közönségnek.

Itthon léted alatt saját fellépésed nem is lesz. Szándékosan alakítottad ezt így?
Így alakult most, nem is lenne rá idő. Csak a Gary Moore Emlékest miatt megyek haza néhány napra, aztán utazom vissza másnap reggel, mert a hétvégén már koncertek vannak. Majd megyek hosszabb időre is, akkor biztosan fogunk szervezni egy önálló fellépést.

hoati"

Nincsenek megjegyzések: