2016. október 13., csütörtök

Töredékek a 70-es évekből - 4. Ünnep

Ünnepelni kell, mondom, igen, ünnepelni, feleli Karacs, hol ünnepeljünk, kérdezi, minden zárva ami olcsó, az állomás, mondom, a Locomotív negyed osztály, majd matróz sört iszunk, sört rummal, jól van menjünk, egyezik bele. Befordulunk az ajtón, sör nincs, most mi lesz, csak rövidet igyunk? Két nagyfröccsöt és két pálinkát kérek, állva iszunk, először a pálinka, utána a bor, vizes, persze fröccsös, röhögünk, kellene még valamit venni, ez kevés lesz, vegyünk egy üveg bort, majd megisszuk a Köztársaság téren, van még annyi pénzünk?, van, még a Kápéban is lesz sörre, akkor jó, azt az üveg bort legyen szíves, azt, igen, azt, köszönjük. Ki az ajtón, friss levegő, várjál, hugyozok egyet, fogd meg addig az üveget, jó, te csak pisálj, én addig iszom, egész jó bor, tessék, leülünk egy padra, iszunk, lámpafény, a füvön gyerekek fociznak, nem állunk be?, itt hagynád a piát?, kiisszuk és beállunk, én nem akarok focizni, nem szeretek, én szeretek, nem akarok ebben a cipőben, jár az üveg, röpködnek a szavak, jár az üveg, én már kezdem érezni, én még nem, nem állunk be focizni?, sajnálom a cipőmet, kár, add ide az üveget, már alig van benne, utána felmegyünk a Kápéba, jó?, iszunk még egy kis sört, felőlem, én már úgy is érzem, én még nem, elmentek a gyerekek most már beállhatunk, inkább igyunk, ünnepelni kell, eldobjuk az üres üveget, irány a Kápé, már ingyen is be fognak engedni, siessünk. Gyalog a sötét utcákon kicsit kába fejjel,, a Kápéban már nincs belépő, irány a kantin, Rózsika néni, két üveg sört, hová ülünk?, szabad ez a hely?, jó ez a sör, most kezdem érezni a piát, én meg most kezdek belejönni,, akkor ünnepeljünk, kimegyek a vécére, mondja Karacs, hánytam, mondja és visszaül, én már nem tudok többet inni, én sem, örülök, ha a magamét megiszom, próbáld meginni, ha már megvettük, megyek hányni, újra?, pedig az előbb még semmi baja sem volt, megkér, hogy kísérjem ki a levegőre, rosszul van, együtt támasztjuk kint a falat, ő szenved, én röhögök,, menjünk haza, jobban vagy?, jobban, menjünk haza, tántorgás végig az utcán,, erre megyek, mondja, gyere, még iszunk valamit, nem, rosszul vagyok, sietek haza, szevasz, holnap találkozunk,, szevasz, most már egyedül a hosszú utcán, próbálok kijózanodni, hogy aludni tudjak, hogy ne hányjam össze az ágyat.

Nincsenek megjegyzések: